Week 3 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

11 Mei 2008 | Canada, Calgary

Maandag 5 mei

De werkdag begon om 8 uur eerst even een bakje koffie gedronken bij Ronald. Daarna volgden de spring clean up’s weer.

Dinsdag 6 mei

(Foto’s volgen nog)
’s Morgens zijn we eerst bezig geweest met de hondenren. Eerst even wat grind gehaald en daarna het hekwerk geplaatst en het grind er in gedaan. De poorten waren nog niet klaar die moesten we dan maar later in de week plaatsen. Na de middag waren we klaar met het hekwerk best wel een hele klus om z’n ding neer te zetten, vooral als het de 1e keer is! Volgende klus: We (Jorgen & Jeffrey) moesten de pick-up legen op de stort en Ronald ging even naar huis om wat dingen te regelen. We dachten dat de stort hier wel het zelfde was als bij ons in Nederland, maar dat zag er hier toch wel even wat anders uit! Het was een grote puinhoop/vuilnisberg ze storten hier nog alles in de grond! Het was een kwestie van de pick-up legen en het werd aangeschoven door grote shovels en daarna werd er een laagje zand overgedaan! Natuurlijk waren er ook nog van die schreeuwlelijke meeuwen!! Na deze klus zijn we weer verder gegaan met de spring clean up’s, want ook deze moesten af!

Onderweg is er nog ietss vreselijks gebeurt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha…
We hadden zeiden onderweg naar de stort nog tegen elkaar,'we moeten ook een keer tanken met deze auto' maar natuurlijk nooit meer aangedacht.
Dus onze Jorgen was mooi aan het rijden op de snelweg toen opeens de motor uitviel!?!?
We gingen gelukkig nog van de berg af dus we konden de pick-up nog veilig langs de kant zetten met de knipperlichten aan (Veiligheid voor alles he).
Wat bleek nou, de tank was leeg! Tjah en zonder benzine kun je niet rijden, he Jorgen.. Haha Dus Jeffrey Ronald bellen (hij reed voor ons maar die was inmiddels al aan de horizon verdwenen).
Gelukkig kwam Ronald met een oplossing! We hadden nog een kan benzine achterin de aanhanger staan dus daar konden we de tank nog mee vullen!
En jawel de motor maakte zijn bekende geluid weer! Grrrommmmmmgrommmm! Haha
Achteraf konden we er wel om lachen!! Maar het was toch wel even schrikken!

Woensdag 7 mei

Deze dag zijn we weer bezig geweest met de spring clean up’s.

Donderdag 8 mei

Deze dag zijn we wat later begonnen (half 11), want het regende en dat is geen weer om de spring clean up’s te doen! Ronald had nog een paar snoei klussen waar wij alleen heen mochten, want hij had nog een afspraak met een klant.
Tegen 1 uur was ook deze klus geklaard en kwam Ronald er ook aan. Hij kwam met het voorstel om weer aan de spring clean up’s te beginnen, want de zon scheen alweer volop en het was al weer aardig opgedroogd.

Vrijdag 9 mei

’s Ochtends werden we wakker en er lag weer sneeuw, dus Ronald opgebeld wat hij in de planning had voor vandaag. Zijn plan was om 12 uur ’s middags te beginnen. Omdat het eigenlijk mooi weer was om te werken.
Dus 12 uur waren we bij Ronald, we moesten vandaag het hondenhok afmaken, waar we op onze eerste werkdag een begin aan hadden gemaakt.
Ronald had vanochtend grind gehaald voor het hondenhok(we kwamen afgelopen dinsdag tekort) en voor een andere klant die aan de andere kant van de stad zit. Dus we hebben eerst het grind in het hondenhok gedaan. Vervolgens moesten we ons opsplitsen, Ronald en Jorgen gingen naar de andere klant, die ook grind nodig had en Jeffrey moest 2 poorten ophalen bij Phoenix Fence ook gelegen aan andere kant van de stad. Jeffrey moest door middel van een Tom Tom het bedrijf vinden (Ronald had het adres niet juist ingetypt, de plaats van bestemming lag zn 5km verderop). Nadat Jeffrey 1,5 uur had rond gereden kwam hij tot het besef dat hij het niet kon vinden en belde Ronald. Hij probeerde de weg nog wel uit te leggen maar het wou niet lukken, dus gingen Ronald en Jorgen de poortjes maar ophalen. Net toen we de poortjes in hadden geladen; kwam Jeffrey eraan rijden. Ach een beetje rijdend reclame maken is niet verkeerd aldus Jeffrey.
We besloten om even een bakkie te gaan doen en daarna verder te gaan met het hekwerk.
Na het werk zijn we nog even naar Boston Pizza’s gegaan, waar we hebben genoten van een heerlijke pizza en een dessert met daarbij de nodige pilsjes.

Zaterdag 10 mei

Normaal gesproken werken we niet op zaterdag maar omdat we afgelopen week enige vertraging hebben op gelopen vanwege de sneeuw hebben we toch maar besloten om te gaan werken. We begonnen ’s morgens om 9 uur, ‘een lekkere tijd om te starten in het weekend’ zei Ronald. Het was een mooie dag, mooi weer, het werk ging goed en op het eind van de dag had Ronald zijn schoonouders ingepland om daar een spring clean up te doen, we kregen daar nog koffie toen we de koffie ophadden wouden we nog 1 klant doen. (de buurman) Maar ze vroegen of wouden blijven eten, nou dat vonden wij wel goed! Maar toch maar eerst de buurman zijn tuin even doen, terwijl we bezig waren, kwamen er nog 2 buren meer naar ons toe om te vragen om daar ook de tuin op te knappen. Dus nog even wachten op het eten en de andere buren nog eerst even doen. ’s Avonds om half 7 waren we klaar en uitgehongerd. Snel naar de schoonouders van Ronald. Iedereen die daar thuis was at mee, moeder, vader en Ronald heeft ook een zwager van 25 jaar oud; hij had een vriendin uitgenodigd die kwam mee eten. Volle bak dus. Het eten smaakte goed, we hebben een biefstuk gehad en een aardappel zoals ze die hier in Canada eten. En de biefstuk was niet zomaar een biefstuk maar een super grote! 3 keer zo groot zoals je ze in Nederland bij de slager haalt. Wat lekker!
De zwager van Ronald heet Stephan. Hij voetbalt ook en vroeg ons of we een keer kwamen mee trainen met zijn team, dat wouden we wel, maar we hebben hier weinig tijd ’s Avonds dus even kijken hoe dat uitpakt. Stephan wou ons vannacht ook wel rondleiden door de stad. Dat leek ons wel een goed plan! Een uitgaansgids in Calgary! Hij heeft ons de beste Clubs, Lounges en Discotheken in Calgary laten zien. Mooie avond met natuurlijk het bij behorende alcohol gebruik. Het is alleen wel jammer dat hier ze hier niet meer schenken na 2 uur en sluiten om 3 uur. Vrij vroeg dus.

zondag 11 mei

Vandaag een rustige dag, om 10 uur zijn we wakker geworden, even online geweest. Om wakker te worden van een avondje stappen. Daarna ontbeten, een bakje koffie gedronken in de Mall en vervolgens met de bus naar de Canadian Mega Store om daar de nodige boodschapje te doen. Toen weer in Down Town waren wouden we nog wat eten maar de Mall was niet meer los dus, zijn we naar de dichtstbijzijnde mc Donalds gegaan. In het hostel nog een paar eieren gebakken, Een wasje gedraaid en onder tussen een weekverslag getypt voor het thuisfront.

Komende week

Deze week wordt het een rumoerige week, want donderdag 15 mei is Jorgen jarig. (en Joeri)! Maar op dezelfde dag moeten we dit hostel óók al weer verlaten. Maar tussen Donderdag 15 mei en Maandag 19 mei hebben we nog geen slaap plek! Geen zorgen, we gaan donderdagavond met de bus naar Banff dit is een toeristisch stadje in de Rocky Mountains, vanaf vrijdag gaan we een toertocht door de bergen maken met west trek. Meer informatie over deze toer? Kijk op deze link: http://www.jumponjumpoff.com/Tours/Parkway.aspx. . Dit is inclusief 2 overnachtingen. En zondag op maandag overnachten we weer in Banff, waarna we maandag morgen weer naar Calgary gaan om te gaan werken. Na dit weekend blijven we op 1 en dezelfde plek slapen tot we weer naar huis gaan. Dit zal zijn of in een hostel op de universiteit van Calgary in een private room. Of in een huis van een vriendin van Stephan die gisteren avond ook was komen mee eten. Zij bood ons een kamer aan, die we konden huren voor een prikkie. Dit laatste is veel goedkoper voor Ronald (Ronald moet onze kost en inwoning voor ons betalen) en dat is gunstig voor ons want dan krijgen wij loonsverhoging hahaaah!
Afwachten wat het word dus.
We denken dat we deze week een paar verslagen meer komen, omdat we ook meer meemaken en deze weekverslagen al aardig lang zijn.
Misschien een teken dat we hier goed hebben en goed bezig zijn?

De groeten uit Calgary

• 12 Mei 2008 - 07:21

Hans Tijink:

Hoi jongens.
    ja, drank lust iederéén, dus ook een auto.
    Maar een mobiel tankie met ploems, is toch wel weer een uitkomst als je die als reserve bij je hebt. Ook goed om te lezen is, dat ook daar de gebakken eitjes weer lekker smaken. Biefstuk !!!!nou, hmmmmm, vorstelijke kost.Ja verder even onrustig voor de tegane slaap plaatsen. Maar ook dat zal goed komen.
    En jef !! reclame rijden word ook goed betaald. Jongens !!! de groeten hier uit het toch wel zonnige nederland. (25 graden)

Hans.

• 12 Mei 2008 - 09:12

Anny:

hello boy,s
    nou spannende tijden daar
    wat een helden en maar scheuren daar
    maar als je droog staat kom je niet vooruit
    en dan naar de rocky mountains.val maar niet van het bergje af
    de groetjes we hebben nog een dagje vrij
    ajuus anny

• 12 Mei 2008 - 19:10

Margot:

Heey...
    ik zat eens even te zoeken op waarbenjij.nu naar mensen die in Calgary verblijven en daar kwam ik deze weblog tegen!

Ben je op dit moment nog steeds een Calgary?
    Ik namelijk wel!
    Wat grappig, zeg!

mgobus.waarbenjij.nu
    mgobus.hyves.nl

• 14 Mei 2008 - 19:24

Ma Weiss:

Drukte, drukte daar in Galgary, wel geweldig allemaal zo te horen.Ik hoop dat het met de slaapplaatsen goed komt.Het is wanneer ik deze reactie geef woensdagavond en morgen ben je (jorgen) jarig, vanaf deze kant van harte proficiat jongen, als het lukt maak er een mooie dag van en drink er dan nog een paar, doen wij ook.Ik bel je morgen.
    grtjes allebei!!

• 15 Mei 2008 - 16:07

Fam .tijink:

Hartelijk gefeliciteerd
    jorgen met je verjaardag
    maak er een mooi feestje van
    proost

• 15 Mei 2008 - 17:38

Peterjessica En Kids:

heeej jorg..
    gefeliciteerd met je verjaardag..
    een fijne dag vandaag en wij drinken er hier één op je...
    groetjes van ons

• 15 Mei 2008 - 17:47

Oma Brandwacht:

Jorgen gefeliciteerd, maak er nog wat moois van

• 15 Mei 2008 - 17:53

Fam. Wesselink:

Jorgen , zoals je ziet vergeten we je niet, van harte en wij drinken er nog wel een paar , ik hoop jullie daar ook. groetjes: je allerliefste tante uit Harbrinkhoek

• 15 Mei 2008 - 18:14

Jari:

Ha jog,

Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik hoop dat je nog een mooie dag heb en drink d'r nog een paar daar in Canada:D

Noh keals doe kalm an:)

• 15 Mei 2008 - 18:18

Kai:

Goeindag..:P

Gefeliciteerd met je verjaardag Jorgen!haha jou verjaardag is nog niet afgelopen die van joeri al bijna!

Maar doe kalm an!:P

• 15 Mei 2008 - 20:36

Jorieke Tyink:

Jorgen Gefeliciteerd met je Verjaardag!
    Nog een fijne dag niet teveel drinken he :P Groetjess Jorieke..

• 16 Mei 2008 - 16:28

Thomas En Lianne:

Wel een dagje te laat, maar absoluut niet minder gemeend; Jorgen gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je het daar nog een beetje kunnen vieren (en nog enkele cadeaus in ontvangst kunnen nemen).
    Goed om te horen dat jullie je vermaken en relaxt kunnen stage lopen. Geniet er van!

Groeten vanuit Reutum.

• 19 Mei 2008 - 21:17

Anny:

hai jongens
    mooie reis gehad naar die joekels van bergen en beren de eerste fotos zijn mooi
    we wachten af wat jullie nog meer gezien hebben
    de groeten