Week 11 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

07 Juli 2008 | Canada, Calgary

De laatste werkweek is alweer aangebroken! Hoe snel kan het gaan!

Maandag 30 juni
We zijn met z’n vieren weer aan de slag gegaan bij Brittania Drive. Hier kwam nog een lading woodlandmix die over de tuin moesten worden verdeeld.

Dinsdag 1 juli
De rest van het woodlandmix verdeeld over de tuin. En hier en daar de laatste dingen afwerken.

Woensdag 2 juli
Jeffrey is met Paul wezen grasmaaien en Jorgen is met Ronald naar Brittania Drive geweest.

Donderdag 3 juli
Jorgen is met Paul wezen grasmaaien en Jeffrey is met Ronald naar Brittania Drive geweest.
Hier hebben we het laaste stukje straatwerk erin gelegd en de grond geëgaliseerd. De tuin was zo goed als af!! Alleen het gras en de planten ontbreken nog.
De klant was zeer tevreden met de tuin en wij natuurlijk ook! Dit was dan ook de laatste werkdag voor ons! Dus op het eind van de dag hebben we nog even bij Ronald een biertje gedronken! Dat betekende dus VAKANTIE!!:)

Vrijdag 4 juli
Vandaag was de dag dat de Stampede begon!
De Calgary Stampede is een rodeo-festival dat wordt gehouden in Calgary en tevens het grootste jaarlijkse festival van Canada. Het wordt jaarlijks aan het begin van de maand juli gehouden en duurt 10 dagen. Tijdens het festival toont Calgary haar Wilde Westen Cowboy-imago aan de wereld. Naast rodeo wedstrijden worden tijdens de Stampede ook shows, concerten, wagon-races en tentoonstellingen gehouden van onder andere de lokale Indianenstammen. Het festival wordt jaarlijks door meer dan één en een kwart miljoen mensen bezocht die zich veelal in western kledij toogen. Op de eerste vrijdag van de Calgary Stampede is er door de binnenstad van Calgary een parade en op diverse plaatsen in de stad worden pannekoeken voor ontbijt opgediend. www.calgarystampede.com
’s Morgens hebben we dan ook eerst de parade gekeken en daarna lekker zitten genieten van onze 1e vakantiedag!:)

Zaterdag 5 juli

Voor vandaag stond er de Dutch Canadian Business Club Stampede-barbecue op de planning. Ronald en Paul kwamen ons om half 12 ophalen. De barbecue werd gehouden in een tent bij het olympisch park. De barbecue zelf was niet grandioos, het vlees waar je uit kon kiezen waren; hamburgers en hotdogs. En om 13; 00 uur was alles op en werd de boel opgeruimd. Na de barbecue was er nog een competitie waar iedereen aan mee deed. Buiten stond een springkussen met een bungee elastiek, je werd dan vast gemaakt aan het elastiek d.m.v. een harnas om vervolgens je klittenband blokje zover mogelijk op het springkussen te plaatsen. Dit was best wel geinig en Jeffrey is hierbij 2e geworden.
Na dit spel was het afgelopen en zijn we naar Ronald huis gegaan. We hebben daar nog een biertje gedronken. Ronald vroeg of we naar zijn schoonouders wilden om daar hamburgers te eten. Nou, dat wouden we wel. Dus weer in de auto en naar zijn schoonouders gereden. We hebben daar tot een uur of 10 gebarbecued. Dit was weer gezellig maar we moesten alweer gaan want we wilden vanavond nog even uitgaan.
Toen we weer in ons huisje waren hebben we ons snel even opgefrist, de cowboyhoed op gezet en zijn we samen met Paul naar Cowboys gegaan. Cowboys is een populaire discotheek en het is nu helemaal ‘the place to be’ omdat het nu Stampede is. Na een lange tijd in de rij hebben gestaan waren we binnen. Wat een gekkenhuis iedereen in westernstijl en maar bier drinken. Heel gezellig dus.

Zondag 6 juli

Vanmorgen hebben we nog heerlijk op 1 oor gelegen. En om half 2 stond Paultje alweer voor de deur. Dus de cowboyhoed weer op het hoofd gezet en op naar de Stampede Grounds. Dit is plek waar het dan allemaal omdraait. Een gigantische kermis, waar geen enkele attractie aan ontbrak. Hellendoorn en Slagharen zijn er niks bij. Nadat we daar een beetje rond hebben gelopen zijn we naar de Saddledome geweest.
De Saddledome is de thuishaven van de Calgary Flames en staat midden in de Stampede Grounds. Nu het ijshockey seizoen over is en de Calgary stampede in volle gang is, ligt er geen ijs in het stadion maar een grote hoeveelheid zand. Toen we binnen kwamen was er een team penning cattle competion. Hierbij moeten 3 cowboys te paard, 3 kalven van een bepaald nummer uit een kudde kalven halen en daarna in een hok drijven. http://www.youtube.com/watch?v=0U2-HCUNHew&feature=related zo zag dat er zo’n beetje uit.
Na deze competitie was er een stock dog championship. Dit is dat een herder met hond, 3 schapen door een parcours heen moeten drijven om ze vervolgens in een hok te drijven.
We hebben hier een paar van deze rondes gekeken en zijn daarna naar de Grandstand gegaan. Hiervoor hadden we vanmiddag kaartjes gehaald. De Grandstand is het rodeo stadion; hier worden de steer wrestlings, het bullriding, calf tie down roping, chuckwagon racings en nog veel meer cowboy sporten gehouden. Wij hadden kaartjes voor de Chuckwagon race en de Grandstand evening show. Na ongeveer 4 races begon het keihard te regenen en gingen we maar naar binnen. Hierdoor hebben we de rest van de races gemist. Om half 10 begon de avondshow dit was een indrukwekkende show met veel dans, muziek, stunts en vuurwerk.
Heel mooi om een keer mee te maken dus.
Tegen 12 uur was de show afgelopen. En omdat we niet vies zijn van een paar pilsjes zijn we maar een feest tent binnen gestapt . De tap ging daar om 1 uur dicht.

Foto's:

• 07 Juli 2008 - 21:31

Hansie:

Hoi Boys !!

Machtig het spektakel wat rodeo heet.Sluit het gebeuren goed af en geniet er verder nog van !!!!!!
    Tot kiek.......oal'n

• 08 Juli 2008 - 18:04

Anny:

nou jongens wat een spektakel
    prachtig mooi
    jullie maken nog wat mee
    een hele goeie reis terug
    groetjes

• 09 Juli 2008 - 11:19

Erik:

Hey stelletje cowboys ook deze belevenis pikken jullie weer binnen, en qua bier drinken is de tijd wel gekomen om terug te keren. Ik wens jullie een goeie reis en ik zou zeggen Jorgen when ik see you again vrijdag we drink a big bier.