Week 6 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

03 Juni 2008 | Canada, Calgary

Maandag 26 mei
Vandaag hebben we geprobeerd om een fontein in elkaar te zetten, dit ging vlekkeloos! Maar toen het water er eenmaal inzat bleek ie toch lek te zijn. Dus het water kon er weer uit.. De bodem moest opnieuw worden ingesmeerd, maar dit moet wachten tot het droog weer is! Hierna zijn we weer verder gegaan met het prieel, want de laatste drie palen moesten nog in beton worden gestort!
Verder hebben we nog bij een paar adresjes zitten grasmaaien en hebben we een heg gesnoeid bij de Pet clinic. Hier gaan we de komende dagen aan het werk, want bij de Pet clinic (Dieren kliniek) moeten we de hele tuin renoveren.

Dinsdag 27 mei
We zijn begonnen bij de Pet clinic. We hebben wat grondwerk verricht (natuurlijk was er ook een bobcat aanwezig) en een cunet gemaakt. Foto’s geven hier meer duidelijkheid over;)

Woensdag 28 mei
Weer bij de Pet clinic aan het werk. We hebben een stuk gestraat en een houtenmuur (Dennenhout) aangelegd. Hier en daar nog een beetje grondwerk verricht.

Donderdag 29 mei
Weer alleen op pad om te gaan grasmaaien. Ronald is verder gegaan bij de petclinic. Daar kwamen nog een paar vrachtwagens tuinaarde brengen. Vooral in het begin is het met grasmaaien een zooitje, we zijn dan ook verschillende weilanden tegen gekomen! Haha:)

Vrijdag 30 mei
Een volle grasmaai dag. Dit was de laatste werkdag van de maand, dat betekende dus bier drinken en je buikje vol eten op kosten van de baas! Hoppaa:) Op elke laatste werkdag van de maand komen de mensen van de dcbc even bij elkaar in een café, om daar een biertje te nuttigen en om wat te eten. Gezellige bende dus..
Nadat we ons buikje weer vol hadden en de lege halve liters weer op tafel stonden, was het weer tijd om naar huis te gaan!

Zaterdag 31 mei

Het is weekend, dus eerst even uitslapen, Het was vandaag prachtig weer, we hebben dan ook eerst heerlijk in de zon op de veranda gezeten, laptopje erbij en gecommuniceerd met de mensen uit het kikkerlandje. Jorgen is vervolgens naar de subway gelopen om een paar goed belegde broodjes te halen.
We wilden vandaag eigenlijk de toerist uithangen maar daar is het niet van gekomen, Daniel vroeg ons om mee te rijden naar de Carwash, hij heeft hier om een of andere reden een huur auto en zijn eigen auto, wou moesten in de huur auto achterhem aanrijden, we gingen direct naar de wasstraat, hij liet zijn auto van binnen en van buiten schoonmaken. Zo’n wasbeurt duurt een uurtje dus zijn we naar de overkant gegaan, daar had een vriend van hem een kleding winkel, Daniel liet ons daar even achter, omdat hij zijn kleren nog even naar de stomerij wou brengen. We hebben met die man gepraat, hij kwam eigenlijk uit Japan maar is hier naar toe verhuist, toen we zeiden dat we uit Nederland kwamen, vroeg hij hoe wij zo goed engels konden. Beetje uitgelegd hoe onderwijs in Nederland ging en dat we voornamelijk naar Engelstalige films kijken en muziek luisteren. Verder was hij een groot fan van het Nederlands elftal, dus hebben voor de rest alleen maar over het EK gepraat.
Na een tijdje kwam Daniel weer en hebben we koffie gedronken op 17th street, 17th street is dé straat in Calgary wat betreft, terrasjes en cafeetjes. Dus even door de straat gelopen en weer naar de wasstraat gereden want de auto zou nu wel een keer klaar zijn.
En ja hoor hij glimt weer net als nieuw.
Weer terug in ons huisje was het alweer 17;00 uur. Nog even achter de laptop gezeten, pilsjes gedronken en daarna nog uitgeweest in Calgary. We zijn bij The Roadhouse geweest en hebben daar een paar pilsjes genuttigd. Was een mooie avond.

Zondag 1 juni

Na de roes van afgelopen nacht uit geslapen te hebben. Zijn we weer achter ons laptopje gekropen en het thuisfront op de hoogte gebracht, Vanmiddag hebben we onze traditie in stand gehouden en met Daniel geluncht. Hij bracht ons weer naar een goed restaurant en we hebben weer heerlijk gegeten onder het genot van een pilsje.
‘s Avonds hebben we nog een film gekeken.

• 04 Juni 2008 - 10:08

Anny:

hallo jongens
    dat was het weekje wel weer een hapje en een drankje
    zo vliegen de kilootjes er wel bij
    zijn jullie straks nog te herkennen
    en met het engels zit het ook wel goed
    complimenten hihi
    groetjes het thuisfront

• 04 Juni 2008 - 21:20

Hans Tijink:

Hey toeristen te canada. ja ja het EK barst zaterdag los. Nederland is versierd in de bekende oranje kleur.Maaaaaaaaaaar hoelang? We zien wel.
    Verder gaat het goed zo te lezen weer.
    mooi verslag(je)!!!!!!!
    wordt vervogt.
    groetjes Hans

• 05 Juni 2008 - 16:07

Remco:

jaa hij tankt nog! :D haha goed beziig! kan niet tippen aan hier he? ;) haha kalm aan daar! Johoo

• 12 Juni 2008 - 08:05

Ma Weiss:

jullie vermaken je daar opperbest, zo te horen, aan de nodige natjes en droogjes ontbreekt het niet. geniet er nog maar van!