Week 5 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

29 Mei 2008 | Canada, Calgary

Maandag 19 mei

Terug in Calgary, nu moeten we weer verhuizen, we zouden in eerste instantie naar ‘the University of Calgary hostel gaan, om daar tot een private room te beschikken. Maar toen we 2 weken geleden bij de schoonouders van Ronald dineerden, was er een vriendin van Stephen. En zei had nog een kamer in haar huis over, die ze wel wou verhuren. Het huis staat in de wijk Kensington, dit is een oude wijk, waar veel jonge mensen wonen, hier wonen veel jonge mensen omdat het redelijk dicht bij Down town is, het een eigen winkelcentrum heeft, en oude huizen staan die dus redelijk goedkoop gehuurd of gekocht kunnen worden.
Ronald had hier wel oor na, omdat het voor hem stukken goedkoper is. Dus is de volgende dag direct bij het huis gaan kijken. Alles zag er wel goed uit dus. Deal!
Nu voor Ronald de huisvesting veel goedkoper is krijgen wij dus ook meer loon:D haha.
Dit was eigenlijk de twijfel over de huisvesting van de afgelopen 2 weken.
Maar hier zitten we dan in ons eigen huisje, met een klein grasveldje achter het huis. Als je de voordeur uitloopt en dan links gaat is het 5 minuten lopen naar het park en als je rechts gaat is het 2 minuten lopen om bij Kensington centrum te komen. Ideaal!

Dinsdag 20 mei

De eerste nacht in ons huisje zit er op, nu we over de truck van Ronald beschikken kunnen we zelf naar zijn huis heen rijden, in plaats van met het openbaar vervoer dit scheelt dus al weer een half uur reizen.
Vandaag moesten we naar Chestermere , hier moesten we gedeeltes van de tuin uitgraven en antiworteldoek leggen, morgen komen ze (3 yard is ongeveer 2 ½ m3), grind brengen en dat gaat Ronald er in kruien.
Hierna moesten we nog een spring clean up doen en een aantal gazonnetjes maaien.

Woensdag 21 mei

Vandaag mochten we met zijn tweeën op pad, we hebben we de hele dag door de stad getoerd omdat we van adres naar adres moesten om gazonnetjes te maaien.

Donderdag 22 mei

Vandaag hebben met zijn drieën gras gemaaid en tussendoor de laatste 2 spring clean ups van dit seizoen. Het was vandaag de hele dag slecht weer, dus zijn we om 4 uur gestopt met maaien. We moesten nu eigenlijk naar de stort om onze truck te legen maar het was al rush hour en we zouden nooit op tijd komen bij de stort, die om 5 uur dicht gaat. Dus toen we halverwege waren zijn we maar huiswaarts rechtstreeks naar ons huisje gegaan.

Vrijdag 23 mei

Het was eindelijk droog weer. We zijn om 8 uur weggereden van huis, richting de stort. Want het afgemaaide gras moest worden gedumpt. Het was een lekkere modderbende daar op de stort! Gelukkig zijn we daar weer heelhuids uitgekomen.
Daarna zijn we richting Ronald’s huis gereden, even weer een bakje koffie naar binnen gewerkt (jaja aan koffie geen gebrek hier!). Hierna zijn we verder gegaan met het prieeltje, want deze moest nog in beton worden gestort en waterpas worden gezet. Een hele klus.. We hebben 3 palen in het beton gezet en de volgende 3 doen we volgende week. Dit was het einde van de dag! We hadden een vroegertje, want het was nog geen 3 uur.. dus Weekend!!:)

Zaterdag 24 mei

Het was weer een sombere dag, want het regende weer eens!! Niet veel gedaan dus (Wel lekker uitslapen:d), we zijn alleen wezen shoppen in de Mall. Daar hebben we een hele mooie voetbal gekocht:d Daarna even wat gegeten en een filmpje gekeken, natuurlijk onder het genot van een koud pilsje!:)

Zondag 25 mei

Weer lekker uitgeslapen. Daniël kwam met het idee om ergens te gaan ontbijten. Dat leek ons wel een goed plan, het was een overheerlijk ontbijt! Onze traditie is om dit elke zondag te doen! Tenminste als we geen zware zaterdagavonden hebben:p
De rest van de dag nog een beetje contact gehouden met Nederland:p Paar filmpjes gekeken en een balletje getrapt. Dit was dus al met al een heel rustig weekend, maarja wat wil je ook met zulk ***weer!:(

Ons andere album is vol, dus we hebben een nieuwe aangemaakt:

De groeten;)

• 30 Mei 2008 - 14:03

Rob Reinerink:

Hier Kearls, Ik zie dat jullie het goed voor mekaar hebben. Hier is ook alles goed. Hoe is het met de vrouwtjes daar dan? Vast wel goed onnie? euh zoepm

• 30 Mei 2008 - 15:39

Anny:

hoi jongens
    nou mooi voor elkaar een eigen huis
    en de kar voor deur
    jullie
    hebben het naar je zin
    dat is mooi om te horen
    groetjes

• 30 Mei 2008 - 15:49

Edwin Vos:

Dag Jorgen en Jeffrey,

Leuk om al jullie belevenissen te lezen. Heb je Ronald al beoordelingsformulieren laten invullen? Veel plezier en geniet ervan

Groeten,
    Edwin Vos