Week 2 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

05 Mei 2008 | Canada, Calgary

Zondag 27 april 2008
’s morgens hebben we natuurlijk even uitgeslapen, tot een uurtje of 10, even wakker worden en snel achter de laptop, want in Nederland is het dan al weer 6 uur ’s avonds. Nadat iedereen ons weer op de hoogte heeft gebracht en wij hun. Zijn we maar weer richting de Mall gegaan om, je raad het al; een lekkere beker koffie te doen.
Na de koffie besloten we om even langs de rivier te lopen (het was immers prachtig weer), eenmaal bij de rivier aangekomen kwamen we een park tegen; Prince’s Island park. Een normaal park wat aan alle stereotype parken voldoet. Namelijk; mensen die joggen, picknicken, frisbeeën, gitaarspelen, balletje overgooien of gewoon wandelen. Aan de andere kant van het park had je een brug over de Bow river hier zijn we overheen gelopen en aan de overkant kon je nog een heuvel op via een trap. Vanwaar je een prachtig uitzicht had over de stad. Foto’s staan al op internet.

Maandag 28 april 2008

Weer het begin van de werkweek.
Deze week beginnen we met de Spring-Clean-ups.
We weten niet of elk hoveniersbedrijf hier zo werken maar European Garden design werkt veel anders dan in Nederland. Voor de spring clean ups moet de klant een formulier invullen. Op dit formulier kun je aankruizen wat je graag aan de tuin wil laten doen. De clean-ups van European Garden Design bestaan uit 3 standaard pakketten. Die de klant kan kiezen.
Pakket 1: verticuteren (power ranking)
Pakket 2: verticuteren (power ranking), beluchten (core aerating)
Pakket 3: verticuteren (power ranking), beluchten (core aerating), bemesten (fertilizing)
Dit is zo’n beetje de uitleg van het formulier wat je hier onder ziet.

EUROPEAN GARDEN DESIGN LTD
175 Bedford Pl. NE Calgary, AB T3K 2J9
Cell: 554-0934 Fax: 233-0934

Spring is in the air.., and European Garden Design would like to give you a head start on the Spring/Summer rush in order for your yard to look its best. Upon return of this letter by fax, mail or your telephone call, we will schedule the services you have chosen for the appropriate times.

PLEASE INDICATE BELOW WHICH SERVICE(S) YOU WILL REQUIRE:

___ Pruning

___ Power raking (includes power rake, hand rake & vacuum cut)

___ Aerating

___ Leaf & debris clean-up

___ Turning of flower beds

___ Weekly lawn service (cut & trim) from $30./service

___ Fertilizing

___ Organic fertilizer (earthworm castings)

SPRING SPECIALS

COSTUMER SIGNATURE

___________________________

Date:__________, 2008

THANK YOU FOR YOUR BUSINESS

De betalingswijze is hier allemaal veel anders dan in Nederland, in Nederland krijg je gewoon een rekening na een aantal dagen, weken of maanden. Maar hier maken we op locatie nog een rekening, die we vervolgens in de hand van de klant drukken en bij afwezigheid door de brievenbus doen. Als de klant de rekening in de hand krijgt, betalen ze hier vrijwel direct. Ze betalen hier allemaal nog met cheques, dat is iets wat we in Nederland eigenlijk al helemaal niet meer kennen. Maar goed. Zo werkt dat hier.
’s Avonds zijn we nog even naar ons volgende hostel gelopen om even te kijken hoe het daar is. Het gebouw zag er wel leuk uit, maar de buurt ff wat anders, want er tegen over ligt een parkeerplaats en aan de andere kant van de parkeerplaats is er een leger des heil dat betekent dus veel zwervers in de streek. Die lui pluizen hier alle plantsoenen en vuilnisbakken uit. Op zoek naar blikjes of petflessen. Op die dingen zit hier namelijk cad 5 cent statiegeld dat is zo’n 3 euro cent. Maar op het einde van de dag zie je die lui lopen met de buit; een vuilniszak vol met die rotzooi. Wat een lol!

Dinsdag 29 april 2008

Vandaag hebben we weer gewerkt, wederom ‘spring clean ups’ en hier zullen we de komende 2 weken ook nog wel mee bezig zijn, want Ronald had er 50 á 60 en er bellen nog steeds mensen op, voor een spring clean up.

Woensdag 30 april
Spring clean ups en de laatste overnachting in het hostels Chez nous.

Donderdag 1 mei 2008

Deze morgen om 11 uur moesten we uit het huidige hostel. Geen probleem we hadden de avond ervoor alles al ingepakt. En we zijn rond 10 uur daar vertrokken, om naar het Hi Hostel te gaan. Een Hi hostel is een hostelketen, die vrijwel over de hele wereld zit, alleen de meeste hostels in Canada heeft zitten, dit vanwege het vele toerisme in Canada. Het hostel richt zich op de backpakkers. We kunnen hier dus ook van allerlei informatie krijgen over dingen die we hier in Calgary en omstreken kunnen doen. Dit hostel mooier dan het andere (alleen al omdat het internet stukken beter is), je kunt hier meer doen, beneden is er een biljardtafel, televisie, flipperkast en een dartbord en daarbij komen hier meer mensen over de vloer. Gezellig dus.
’s Middags hebben we nog gewerkt. Verder niets bijzonders.

Vrijdag 2 mei 2008

Gewerkt, spring clean ups. ’s Avonds niet bijzonders gedaan.

Zaterdag 3 mei 2008

’s Morgens uitslapen en socializen met het thuisfront. ’s Middags zijn we naar de Mega Store geweest. Dit is het zelfde als de Makro. Groot dus, we hebben een mega barbecue gezien, en chips zakken van 850 gr. Wat lomp hier! ’s Avonds hebben we met elkaar een potje gekaart en een potje bier gedronken.

Zondag 4 mei 2008

Vanmorgen even het gebruikelijke socializen en daarna naar de dierentuin.
De dierentuin is een kwartier lopen vanaf het hostel dus wel te doen. Vandaag en dus aardig druk in The Calgary Zoo. Dit is de één na grootste dierentuin van Canada. En nog een mooie ook nog! Alles zag er netjes uit en de dieren verblijven waren groot en goed nagebootst.
De dieren tuin had verschillende afdelingen, The canadian wilds, Australia and Creatures of the Night, Destination Africa, Eurasia, South America / Primate Centre Dorothy Harvie Garden en het prehistoric park. Heel veel dieren uit allerlei continenten dus en heel veel soorten nijlpaarden (zie foto’s) Verder was het mooi weer vandaag en behoorlijk druk in de dierentuin.
Dat was het dan voor deze week, volgende week weer een verslag.

• 05 Mei 2008 - 08:42

Bloks:

Hé Jongens!
    Jullie vermaken je daar wel zo te horen! Mooi man! En lekker naar de dierentuin geweest, wist trouwens niet dat er zulke grote nijlpaarden bestonden!:P

Nog veel plezier daar!

Gr.

• 05 Mei 2008 - 18:42

Ma Weiss:

Gelukkig dat het weer wat beter is, en een betere huisvesting zo te horen. Goed bekeken dat jullie nu een weekverslag maken. Jorgen, is het nog goed gekomen met je was? Denk het wel he.
    Allebei groetjes. Jullie doen het goed!!!

• 05 Mei 2008 - 18:51

PETRA:

HALLO
    HOE GAAT HET VOLGENS MIJ VERMAKEN JULLIE JE WEL.
    MOOIE FOTO,S VOORAL VAN DE DAMES.
    GROETJES

• 05 Mei 2008 - 20:34

Hans Tijink:

Hoi jongens.
    Alweer 5 mei, staat mij hier nog het afscheid vanaf schiphol gegrift hoe jullie te pas, de weg verkozen naar het verre Canada. De stage die jullie openen voor de toekomst,en natuurlijk van harte is gegund. Ja, eindelijk kun je nu het Nederland vergelijken in andere situaties, gebeurtenissen en leef/werkwijze. Maar het lijkt goed te gaan, zo te lezen. Kan niet anders zeggen dan donders mooi !!!!Weg van de dagelijkse sleur thuis, en de mensen om je heen die jullie hier in Nederland zo op de voet volgen. 5 mei is de dag van de bevrijding, ook de canadezen vochten hier in Nederland voor vrijheid.
    Al met al, vrijheid is het mooiste wat er is.............dus geniet daar van als het toegelaten wordt.
    Hey jongens drinkt er één van mie........
    groetjes Hans.

• 05 Mei 2008 - 20:58

hallo jongens
    nou wel grote dieren in de dieren tuin
    mooie foto.s ook van die lekkere dames
    waren ze niet te versieren
    door die stoere jongens uit holland
    nou moet je maar een keer tuffels koken
    dan mis je die niet zo erg opa vroeg al hebben ze daar geen tuffels nou het allerbeste maar weer groetjes anny

• 06 Mei 2008 - 22:42

hallo canada
    het is hier al weer bedtijd de verjaardag zit er weer op
    menig hapje en drankje kwam voor bij
    met pinksteren nog fam.feest en moederdag het kan niet op
    jongens het ga je goed ik ga slapen
    ssstttttttttttt doeiiiiiii.
    anny

• 07 Mei 2008 - 16:35

Stef:

Kearls.. overgegaan op een weekverslag!? goed bekeken.. Het gaat allemaal prima zo te zien! maareuh, hadden wij niet afgesproken dat jullie MOOIE dames op de foto zouden zetten?

Wees gegroet

• 07 Mei 2008 - 21:21

Anny:

nou bij ons is al weer een dag voor bij
    mooi weer 24 graden
    lekker bruin bakken jullie ook
    en het blijf hier nog mooi weer
    de rest van de berichten stuur ik wel even op
    groetjes anny

• 08 Mei 2008 - 12:57

Winny:

Zo te zien zijn jullie nog mooi in beweging Jorgen jouw grote broer is nou ook bezig met spring en clean up.
    pfff het is hier wel 25 graden en kunnen met pinksteren mooi in de zon zitten met een koel glaasje bier hoe is het weer Daar? volgende week feestje???

• 08 Mei 2008 - 20:15

super mooie dag vandaag
    25 graden mooie blauwe lucht
    jou kamer wordt hier behoorlijk verbouwd
    het hele huis bijna
    scheel als je ons niet voor de voeten loopt
    haha de groetjes anny

• 09 Mei 2008 - 21:57

hallo calgary
    nou jeffrey dat wat ik je meegegeven had heeft toch haar dienst bewezen
    je snap wel wat ik bedoel
    maak er een mooi weekend van
    dat doen wij hier ook
    groetjes uit holland

• 10 Mei 2008 - 11:05

Kearls:

Het is hier koale piepkes weer

• 11 Mei 2008 - 12:08

Stef A.:

Kerlz!!!! Jullie vermaken je opperbest! En dat moet natuurlijk ook! Gewoon lekker genieten en nog veel plezier daar he! :D