Vrijdag 25 april en zaterdag 26 april - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Vrijdag 25 april en zaterdag 26 april - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25 april en zaterdag 26 april

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

27 April 2008 | Canada, Calgary

Vrijdag

Alwéér een werkdag! Vandaag zijn we om 10:00 begonnen we moesten naar een huis aan 29th avenue. Om daar een stukje te straten in de achtertuin van een Nederlandse mevrouw. De tuin bestaat uit terrassen die op verschillende hoogtes liggen. Vandaag mochten we de laatste hand leggen aan de tuin en het bovenste terras in straten. Het straten ging vrijwel het zelfde. Alleen het soort bestrating was wel even iets anders. Grindtegels! Als we in Nederland een tuin renoveren halen we die er uit maar hier hier moeten we ze leggen. Blijkt maar weer dat ze hier 10 jaar achterlopen. De rest van de dag hebben we niets bijzonders gedaan. En we hebben voor morgen de tijd afgesproken. Wederom 10 uur.

Zaterdag

Op deze zon overgoten dag moesten we dan de buitenlampen die we afgelopen donderdag in elkaar moesten draaien op locatie instaleren. Het huis waar we naartoe moesten was net buiten de stad dus een aardig lange rit die zo’n 3 kwartier duurde, maar ja wij vonden dat niet erg. Even toeren door het Canadese landschap. Toch wel wat anders dan het vlakke Nederland. Eenmaal bij het nederige stulpje aangekomen, zijn we direct aan de slag gegaan. We moesten eerst de bestaande lamp van zijn betonnen fundering afschroeven. Daarna de fundering gedeeltelijk uitgraven om het te vergroten want de nieuwe lamp heeft een grotere voet. Verder was het de lamp op de nieuwe fundering zetten en klaar. Klinkt dat het allemaal zo gepiept was maar het klooide nog wel ‘vedan’. Toen we klaar waren en alles werkte. Zijn we weer huiswaarts gegaan. Want vanavond hadden we nog een koninklijk diner.
Het koninklijk diner was ter ere van de verjaardag van koningin Beatrix.
Om kwart voor 6 kwam Ronald langs om ons op te halen. Toen we daar aankwamen keken we elkaar aan van waar zijn we nu dan weer beland. Ronald wist ook niet wat het feestje inhield. Het was allemaal wat formeel bijna iedereen in pak en wij kwamen lekker casual gekleed binnen wandelen. Bij de entree weer een hoogte punt bereikt. Ons eerste alcoholische drankje in Canada. Oranjebitter! Toen we daarmee getoast hadden op onze Bea, gingen we ons een plaatsje opzoeken, het moest natuurlijk wel een plaatsje zijn waar je alles goed kon overzien. Dit is wel gelukt want we waren aardig vroeg. We zaten nog maar net en we gingen alweer in de benen voor het welkoms hapje, het bestond uit allerlei soorten Nederlandse kaas en natuurlijk zoute haring met uitjes. Na dit voorgerechtje even een biertje gedronken. Daarna kwam het hoofdgerecht; bestond uit: pasta’s, aardappelen, vlees en allerlei soorten groenten. Smaakte goed.
Hierna nog het Canadese en het Nederlandse volkslied gezongen, vervolgens nog een paar biertjes gedronken en weer terug naar het hostel gegaan.
Wat vonden we nou van het feestje? We hadden onze buik goed vol, van het lekkere eten en we hebben onze eerste biertjes gedronken in Canada, maar verder was het behoorlijk saai.
Zo zag onze 2e zaterdag in Calgary eruit.

Namens Jorgen: MVV’29 B1 nogmaals van harte gefeliciteerd! Mooi doan!

• 27 April 2008 - 20:09

Anny:

ou een zware klus met die grote tegels
    en nog een mooi feest gehad
    en jippie het weer wordt beter
    de korte broek kan zo aan
    nou de groetjes anny

• 28 April 2008 - 18:17

Stef:

Kearls!
    Ik geloof dat ik ook maar naar canada overvlieg.. wat een leven(H) Vermaakt u nog even daar! Jullie zullen ook wel moeten maar vooruit.. Jorgen je houdt je wel aan je opdracht he?

Tabbeeé

• 29 April 2008 - 21:12

goeidag
    het weer word beter
    het gras word mooi gemaaid
    wel een beetje duwwerk daar
    maar ja je kunt niet alles hebben mooie foto.s morgen heb je wat in je postvak
    groetjes uit geesteren

• 01 Mei 2008 - 07:24

Jorieke:

Heej broertje en Jorgen..
    Hoe is het daar nog zeker lekker aan het slapen :D
    Maar leuke fotows hoor.
    en het weer word beter super!
    Het is bij ons nu hemelvaart dus dat word fietsen! daar in Canada kennen ze dat denk niet of zie je daar wel een paar canadeesje rond fietsen :P
    Nou doe rustig aan en veel plezier nog.
    Groetjes Jorieke

• 01 Mei 2008 - 07:29

Jorieke:

Enuuuh Jeffrey 4 mei ben ik jarig he verwacht dan wel vanuit Canada een groot cadeau :-P

• 01 Mei 2008 - 07:48

Anny:

goeiemorgen wij gaan vandaag fietsen
    het is hemelvaart even een natje en een droogje halen
    hoe is het daar lang niets meer gehoord
    zo druk
    dikke groeten anny

• 02 Mei 2008 - 20:34

Anny:

hallo jongens zijn jullie al verhuist
    nog steeds naar jullie zin
    hier is alles oke
    de computer was even uitgevallen maar we hebben het weer gefikst
    nou de groetjes maar weer

• 03 Mei 2008 - 08:02

Fam. Wesselink:

Hej jongens, hopelijk gaat alles goed daar, hier lekker weer, Jorgen de parketvloer is gelakt en Punky leeft nog steeds wel een bikkel hoor, groetjes en kalm an...

• 03 Mei 2008 - 18:34

Anny:

hallo jongens al een beer gezien
    het weekend staat weer voor de deur
    dus even genieten
    hier is het allemaal mooi groen
    waar blijven de mooie verhalen
    nou de groetjes van iedereen
    enwoef woef van kruimeltje