Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Dinsdag en woensdag

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

24 April 2008 | Canada, Calgary

Dinsdag 22 april

We hebben deze dag vrij weinig uitgevoerd maar we kunnen nog wel behoorlijk wat vertellen. Dus hier komt ie dan hé.

We zijn tegen 12 uur naar de Mall geweest om weer een beker koffie te drinken. We hebben daar tot half 3 ’s middags gezeten. We hebben toen maar een keer actie ondernomen.
Ons plan was om eens een keer een proefritje te doen met de bus. Want we moeten straks elke dag met de bus naar het bedrijf toe. Het is een rit van ongeveer 20 minuten. De bushalte die het dichtst bij het bedrijf komt, zit tegen over een grote supermarkt. Dit is dus wel handig, zo kunnen we dus na het werken dus nog snel even boodschappen doen.
We hebben daar ook direct maar een kijkje genomen. Alle verhalen van dat hier alles in het groot verpakt wordt klopt aardig. Zo heb je hier alleen fris-flessen van 0,5 liter of 2 liter. 3 liter pakken melk etc. etc.
Het producten assortiment hier is ongeveer hetzelfde als in Nederland. Je hebt hier alleen van 1 product meerdere maten. Zo kun je hier zilverfolie halen in: 25 cm ‘normaal’, 25 cm ‘sterk’, 40 cm ‘normaal’, 40 cm ‘sterk’. Zo verbaasd je het dus niks dat het zo’n grote supermarkt is.
Na een aantal boodschappen hebben gedaan, zijn we maar weer met de bus richting de stad gegaan.
We lopen hier nu al een paar dagen, en ook als toerist kun je er niet omheen.
The Calgary Flames, dat is HET ijshockey team en het is hier net zo ‘hot’ als het klinkt.
Zoals we bij ons in Nederland voetbal hebben, heb je hier ijshockey. En nu de Flames in de play-offs zitten is de stad helemaal door het dolle heen. Overal waar je komt zie je Calgary Flames; Flames vlaggetjes aan de auto’s, Flamesvlaggen aan de gebouwen, zo’n beetje 1 op de 5 loopt met een Flames shirt aan en dan in allerlei leeftijdscategorieën van baby tot bejaarden. Helemaal gek zijn ze hier! Zelfs op de lichtkranten van al het openbaarvervoer staat; ‘Go! Flames Go!’.
The play-offs is zeg maar een soort finale.
Die heb je dan ook in de vorm van 1/8 finale, ¼ finale, ½ finale en de finale. Dit was de play-off ronde ¼ finale, alleen hier houd het niet op bij 1 wedstrijd tegen elkaar maar ze doen hier de best of 6 en dan kan het ook altijd nog 3-3 eindigen laat dit nou het geval zijn met de ¼ finale Calgary Flames vs. San Jose Sharks.
Vandaag was de 7e wedstrijd het was de erop of eronder. Voor de Flames was het echter eronder want ze hebben namelijk de wedstrijd verloren. Dat is wel jammer want het kon anders nog wel een mooi feestje worden in de stad. En we begonnen daarbij het spelletje net een beetje te begrijpen. Noja, jammer dan.
Dan maar naar bed.

23 april

Ook vandaag relatief weinig gedaan. Zoals het eigenlijk een gewoonte wordt beginnen we de dag met de laptop, even lekker sociaal bezig zijn om het thuisfront op de hoogte te houden. Dit keer duur de dat tot een uur of 1 ’s middags. Daarna zijn we weer zoals gewoonlijk naar de Mall gegaan om een beker koffie te drinken en te overleggen waar we ons de rest van de dag mee bezig zullen houden. Zoals we al een beetje verwachten was het Flames gevoel bij de mensen een beetje weg, alle versiersels hingen er nog wel maar er liep geen mens meer in een Flames shirt, dus even kijken of de Flames-shirt prijzen zijn gedaald, nee dus. Das jammer.
Hierna nog even gekeken bij Calgary tower, dit is een grote toeristische toren waar je dus bovenin een blikje kunt werpen over Calgary en omstreken.(figuurlijk dan he! voor de bijdehandjes) Dit gaan we nog een keer doen als het helder weer is, dit is nu nog ver te zoeken, dus nog even wachten. Onderin kon je al wel naar binnen. Hier binnen was er een toeristeninformatiecentrum. (mooi Galgje of Scrabble woord trouwens). Dus ‘even’ binnen kijken.
2 uur later en 3 kilo zwaarder aan folders en brochures kwamen we weer naar buiten, genoeg te doen dus hier in de streek. Snel naar het hostel dus want met zo’n pak folders in de zak wordt je niet vrolijk van.
Onderweg natuurlijk nog wel een paar foto’s gemaakt want we kwamen een wolkenkrabber in aanbouw tegen. Dit was niet de eerste bouwput die we zagen want naast ons hostel komt de hoogste wolkenkrabber van Calgary. Vandaar dat het hostel waar we in slapen aan het eind van de maand ook sluit en gesloopt wordt. De oliemaatschappijen doen hier volgens mij wie de hoogste toren kan laten bouwen. Lijkt stom, maar je krijgt er wel een mooie skyline van, waar de toeristen weer op afkomen. Wie is er hier nou stom?
Tot zover dag 6 van ons grote avontuur.
Bye

• 24 April 2008 - 07:20

Hans Tijink:

Hoi Jongens !!!!

Sta weer versteld van jullie schrijven.
    Hebben jullie niet het verkeerde vak?
    Ha ha .
    Maar oké, hopenlijk snel weer een andere invulling van dagen, als die "laptop-dagen"
    wordt vervold !!

gr. hans

• 24 April 2008 - 09:14

Anny Tijink:

goeiemorgen jongens
    kunnen jullie daar een beetje slapen
    jammer dat het nog niet warmer is
    dan nog maar even genieten van dit luie leven nou verzin vandaag maar weer iets wij horen het wel weer
    groetjes anny