Zondag en maandag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Zondag en maandag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Zondag en maandag

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

21 April 2008 | Canada, Calgary

Zondag 20 april

Geen zondag zoals we die in Nederland kennen, lekker lang uitslapen, bijkomen van de zware zaterdagavond). Nee dat ging wel even anders.
Rond half 9 werden we wakker, snel de laptop aan om nog even te kunnen msn-en met broer, zus, vrienden/vriendinnen, paps of mams en de hond niet te vergeten.

Na de middag zijn we naar het winkelcentrum/binnenstad gegaan om daar even de boel te verkennen. De Shopping Mall bestaat uit honderden winkels en helemaal bovenin (4e etage) hebben ze een binnentuin aangelegd met oa een koi-vijver, zie foto’s. Bij de welbekende Subway hebben we genoten van een lekkere BAK koffie en een broodje. Na dit te hebben genuttigd zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Het was lang zoeken en lopen maar we hebben er een gevonden. Even snel wat kopen en dan weer naar onze hostel, want het was inmiddels al een uur of 6.

Maandag 21 april

De dag om al het papierwerk in orde te maken, want werken komt er niet van met een pak sneeuw van 30cm.

Klokslag 9 uur kwam Ronald ons ophalen.
Plan A: Het aanvragen van een Card with a Social Insurance Number . Deze hebben je nodig om te kunnen werken en om een bankrekening aan te kunnen vragen. Even een papiertje invullen en een paar vragen beantwoorden en deze klus was geklaard.

Plan B:
Het installeren van een mobiel die we van Ronald hebben gekregen, zodat we bereikbaar zijn. Maar het installeren van een mobiel duurt hier wel even wat langer dan in Nederland. In Nederland kun je zo een simkaart kopen, maar daar maken ze hier geen gebruik van! Het gaat hier via een of andere centrale waar ze het in de computer zetten. Weer 2 uur verder, tijd om over te gaan naar plan C.

Plan C:
Het aanvragen van een bankrekeningnummer. Hier word het geld wat we verdienen opgestort.
We hadden een afspraak staan om 2 uur. Daar aangekomen moesten we weer een aantal papieren invullen. De vrouw moest erg lachen om onze moeilijke uit te spreken namen (geboorte namen) en het lukte haar dan niet om onze namen goed uit te spreken. Achja, vrouwen he haha.. 2 uur verder was ook deze klus geklaard. Dus vanaf nu hebben we 2 bankrekeningen, een met Dollars $ en een met Euro’s €.

Inmiddels was het 4 uur en werden we teruggebracht naar onze hostel. Rond 5 uur zijn we nog even de binnenstad in geweest om een bakje koffie te nuttigen.

Het ziet er naar uit dat we morgen en overmorgen nog vrij zijn! We hopen dan ook dat de sneeuw snel smelt, zodat we aan het werk kunnen!!
Voor de belangstellenden kun je hier het weer bekijken van de komende 2 weken in Calgery:

Groeten Jeffrey en Jorgen

• 22 April 2008 - 12:09

Stef:

Luxe leventje zie ik wel!! Ik kom der ook aan!:D Ohja, hier lekker in de zwembox rondlopen... bijna 30 graden! :|

Yoo kearls

• 22 April 2008 - 12:23

Anny Tijink:

hai jongens nog steeds vrij nou dat breng geen centen in de knip.jullie moeten maar sneeuwballen gooien dan vang wij ze hier wa op dan smelt ook zo hier schijn de zon lekker haha groetjes anny tijink

• 22 April 2008 - 17:54

Petra Veldhuis:

hallo
    Eindelijk was het zo ver dat je vertrokken bent.
    Niet te hard werken maar ook een beetje genieten.
    groetjes

• 22 April 2008 - 20:14

Stephan Mulder:

Keals,

Succes daar in Canada! Maak er een mooie tijd van!

Groetjes Stephan

• 23 April 2008 - 09:04

Hans Tijink:

Ha die jongens!!!

Hey jef !!! vandaag ben ik wier jaorig, en altied op 23 april, jammer dat ie er nich bie bint, dat wil zeg'n, dat ik één kratje bier over hou, ha ha.Dus hier lop Anny zich wier gat oet'n haak'n, dut mie goad, do ik het wier rustig an.

De groet'n
    Hannus.

• 23 April 2008 - 12:18

Anny Tijink:

hoi jongens hoe geet doar
    hier is feest de boel mooi versiert
    de vlag nog net nich oethangen
    doar wocht wie nog even met
    wie drinkt er hier een en jullie mut dat doar me doon
    groetjes anny tijink

• 23 April 2008 - 18:06

Danielle En Wim:

heeeey jeffrey,
    je mist alle feestjes hier.
    we bewaren de grolsjes wel voor later..
    rustig aan..

groeten ons