Mekka? - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Mekka? - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Mekka?

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

20 April 2008 | Canada, Calgary

We hebben de eerste nacht goed geslapen. Je wordt hier dan wakker, ook hier kom je dan met je goede been uit bed!, je kijkt uit het raam:!!, BLOEMEN OP DE RUITEN, je ziet geen ‘wolkenkrabber’. Nadat je dit verschijnsel van dichtbij heb gezien, kom je er al snel achter dat door je warme adem de ruiten beginnen te ontdooien. Eenmaal een kleinstukje ruit ontdooid, kun je er door heen kijken en wat zie je? Dat het wéér sneeuwt en een man, die aan het sneeuwruimen is bij een gevoelstemperatuur van -20. Nou, welkom in Canada.
We hadden vandaag met Ronald afgesproken dat hij ons om 11 uur kwam ophalen om vervolgens naar de home and garden show te gaan. (huis en tuinbeurs voor particulieren).
Nou, hij kwam wel om 11 uur! Maar met de mededeling dat we Canadees ontgroend zouden gaan worden. We moesten namelijk in Chestermere bij een aantal huizen sneeuw schuiven. (Chestermere is een nabij gelegen dorp/stadje). Om half 3 waren we een hele ervaring rijker op sommige stukken van het oprit werd het sneeuw door de wind op een bult geblazen en daar lag er soms wel een pak van een goede halve meter hoog.
Toen de klus geklaard was, zijn we als nog naar de beurs heen gegaan. Ook een hele ervaring ze lopen hier wel aardig wat achter op tuin gebied. Een man van een of andere stand stond zelfs nog schoffels te verkopen en aan mensen uit te leggen wat dat ding allemaal wel niet kan. Je krijgt dus met zo’n beurs direct een goed beeld van hoe het hoveniersvak hier in Calgary in elkaar steekt. Je gaat dan met ook met zijn drieën bij bijna elke stand staan. Om de verschillen tussen Nederlandse en Canadese tuinen te vergelijken. Je kunt dan ook mooi vrij uit spreken hier want de standhouders kunnen toch geen woord Nederlands. (hopen we). Wat ons op viel was dat ze hier nog veel met ronde vormen werken en heel veel met rotsen/natuursteen. Al met al was het nog wel interessant beursje.
Half 6 waren we weer bij ons hostel, Ronald ging naar huis heen en toen zijn we even de stad gaan verkennen. We hadden gisteren al door dat we dicht bij een straat waren waar veel winkels waren, we dachten is dit alles, is dit nou DE winkelstraat van Calgary?! Tot dat we bij 1 van de wolkenkrabbers naar binnen keken en zagen dat daar ook nog allemaal winkels. We gingen naar binnen en ja hoor! Er ging een deur en een wereld voor ons open. De welbekende shoppingmalls van Calgary. Het Mekka voor alle shop-aholics. Hier kun je van alles kopen; ontelbare kledingwinkels, ik weet niet hoeveel koffiecorners, vreettenten en multimediazaken! Wat groot hej!
Maarja…
Wie weet stappen we ooit nog wel weer in een andere wolkenkrabber en zien dan alleen maar kroegjes. Het Mekka voor alle alcoholics.
Hahahaah.

De groeten uit Calgary, Alberta, Canada

• 21 April 2008 - 10:49

Edwin Wesselink:

Dag Jorgen en Jeffrey, het ziet er prima uit en we blijven zo mooi op de hoogte. Nog veel plezier en we blijven kijken naar de berichten.

Fam. Wesselink Harbrinkhoek

• 21 April 2008 - 11:17

Stef:

Kearls.. Goed bezig! Vooral als die laatste zin werkelijkheid wordt wil ik graag weer bericht! Werk ze daar en Jorgen? ik wacht met smart op de foto's!

Joo

• 21 April 2008 - 11:35

Rob Reinerink:

Hier Kearls, ziet er goed uit daar. Zeggen de Canadezen ook echt aboet in plaats van about? en hej daar veel stoplichten? ik hoorde dat je daar weinig stoplichten had. euh kalm an

• 21 April 2008 - 12:06

Kock:

Keals, dik voor mekaar daar of niet? Ietwat aan de koude kant maarja, vermaakt jullie!!

• 21 April 2008 - 12:52

Thomas En Lianne:

Ha Jorgen en Jeffrey,

Goed om te lezen dat jullie goed zijn overgekomen en dat jullie het naar je zin hebben. Ben toch blij dat ik hier in Reutum zit waar het een stukje warmer en zonniger is. Brrrr.....

Henig an !!

Groeten vanuit Reutum-city.

• 21 April 2008 - 18:58

Fam Tijink:

jongens mooie verhalen maar het voelt wel koud aan hopelijk wordt het daar snel warmer goed eten en drinken en de handschoenen aan dikke groeten van ons allemaal doeiiiiiiiiiiiiii

• 21 April 2008 - 19:11

Ma Weiss:

ha jongens, wat koud daar!! Super gaaf zo'n site, zelfs ik weet nu hoe het werkt.Ook in heel Haarbich volgens mij wel,want iedereen die mij vraagt, verwijs ik naar deze site. Ik hoop voor jullie dat het weer snel een beetje aangenamer wordt. Past good op.
    Groeten

• 21 April 2008 - 21:50

Hans Tijink:

Hé Jeffrey en Jorgen !!!

Dit is pas het begin van het "avontuur".
    Een avontuur waar zowel jullie als wij géén besef hebben en hadden wat er allemaal te wachten staat. Maar we hopen dat het allemaal letterlijk en figuurlijk in goede aarde zal vallen, ha ha, een hoveniers gedachte.Wens jullie veel succes ondanks de koude momenteel.
    Proef canada zoals jullie het bewandelen
    en wat wij danks jullie mooie goede verhalen te volgen valt.
    Jongens, voor mij een dikke duim voor de uitdaging die jullie ten strijde trekt.
    kalm an..............
    Hans.