Vervolg vertrek en reis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Vervolg vertrek en reis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Vervolg vertrek en reis

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

20 April 2008 | Canada, Calgary

Hallo daar!

We hebben een probleemloze reis gehad, geen turbulentie of iets dergelijks het enige ‘probleem’ was toen we moesten landen, was het de vraag of dat wel kon, want het sneeuwt hier enorm.
Maar we konden uiteindelijk toch wel veilig op Calgary Airport landen. Om 5 over 5 stapten we uit het vliegtuig dat is bij jullie 5 over 1 's nachts.
Als eerste moesten we wederom door de douane die lui waren even iets anders gekleed als in Amsterdam en Frankfurt. Waar ze bij deze 2 luchthavens nog in een net overhemdje liepen, lopen ze hier met een kogel-vrij-vest, nadat onze paspoorten voor deze controle ook waren goed gekeurd moesten we naar de immigration service. We moesten naar deze afdeling om onze werkvergunningen af te geven. In ruil hier voor kregen we een officieel document in ons paspoort geniet en een stempel op die zelfde bladzijde. Ook dit obstakel ging dus vlekkeloos.
Nu de koffers nog! Dit was eigenlijk ook geen probleem want na een kwartiertje wachten hadden we alles op ons karretje staan.
Nu moesten we Ronald Taam (stagebieder) vinden! Ook geen probleem, want na nog geen 3 minuten kwam er een man naar ons toe en vroeg of wij Jeffrey en Jorgen waren. Deze man was dus Ronald Taam. We zijn vervolgens bij hem in de auto gestapt en in ongeveer 20 minuten naar zijn huis gereden. Onder een genot van een kop koffie hebben we bij hem thuis gepraat over zijn en ons privé leven. En op het laatst kwam ook nog het zakelijke gedeelte aanbod. Onze eerste indruk over onze nieuwe baas is goed.
Na een bakje koffie bracht hij ons naar het hosteltje. Deze is in de binnenstad (Downtown) en kregen dus alweer van alles te zien. Onze eerste indruk is dat het eigenlijk niet zo’n hele grote stad is en de wegen slecht onderhouden zijn, en sommige voorgevels (van de gebouwen) smerig van de smog zijn. Eerste indruk van de stad viel dus een beetje tegen.
Het hosteltje waar we in zitten was in eerste instantie niet helemaal ‘je van het’ maar na een paar uur kwamen we een beetje tot rust en hebben we alles nog even goed bekeken en kwamen tot de conclusie dat accommodatie toch wel goed is maar wel ongeregeld. Verder tappen we met onze laptop draadloos internet af dus als het internet een keer uitvalt als we op MSN zijn of iets dergelijks moet je niet raar opkijken. anders heb je hier maar 2 computers waarvoor je 1 dollar per kwartier moet betalen. misschien nog wel een leuk weetje? Het pand van dit hostel wordt na onze twee weken lange verblijf gesloopt.
Dit was onze eerste dag van ons avontuur in Nederland, Calgary en alles waar we overheen zijn gevlogen.

Groeten Jorgen en Jeffrey