Vertrek + Reis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Vertrek + Reis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Vertrek + Reis

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

19 April 2008 | Canada, Calgary

Datum: 18 april 2008
Locatie: vliegtuig

Na al het papierwerk, geregel, praatjes en afscheidsfeesten konden we vanmorgen dan toch echt naar Calgary, Alberta, Canada. We hadden met de familie afgesproken dat de familie Tijink omstreeks half 6 bij familie Weiss zou langskomen. En ja hoor ze waren keurig op tijd waardoor we om kwart voor 6 konden vertrekken. Richting schiphol liep alles voorspoedig en kwamen we daar dan ook om half 8 aan. Vervolgens hebben we direct ingecheckt, waarna we met zijn allen nog een kopje koffie hebben gedronken. Toen was de tijd om te gaan, snel even afscheid nemen, een laatste groet en dan er tegen aan.
Volgend obstakel: De douane, deze controle liep niet helemaal gesmeerd want Jorgen ging als eerst van ons en liet zijn laptop in de tas, dit mocht niet van de douane, ze hebben toen de band stilgezet en Jorgen moest zijn laptop apart op een bakje leggen. Jeffrey zag dit natuurlijk en kon niet maken om dat ding er ook uit te halen.
De vlucht van Schiphol naar Frankfurt ging ook van het leien dakje, met een klein uurtje heb je een broodje ham, en een vruchtensapje achter de kiezen en dan ben je ook nog in Frankfurt! Wat wil je nog meer?!
Dat de rest van de reis ook goed verloopt natuurlijk!
Eénmaal in Frankfurt aangekomen moesten we 3 uur wachten voor de vlucht; Frankfurt - Calgary. Omdat we 3 uur moesten wachten en dus te vroeg waren, stond daar de gate-letter nog niet op het scherm dus daar hebben we eerst 3 kwartier op moeten wachten, nadat het duidelijk was dat we naar gate B moesten, zijn we daar natuurlijk zonder problemen heen gelopen. Bij gate B was het wachten op het gate-nummer, deze was B3. Hier hebben we dan een uur op moeten wachten. Na de 3e paspoort controle kwamen in een grote hal met een Mc Donalds, daar hebben we snel wat gegeten want de 3 uur zijn met dat geouwehoer nog wel een keer voorbij. Snel het vliegtuig in om de reis te vervolgen. Deze vlucht verliep rustig, we hebben een paar films gekeken en onze honger laten stillen door de stewardessen.
Tot zover de vliegreis tot 2 uur voor landing in het volgende verslag: de koffers, de ontmoeting met Ronald Taam en het onderkomen.

• 19 April 2008 - 14:39

Familie Tyink:

heeeey jongens,

hoe is het?
    hier in nederland goed.
    We missen jullie..
    Hopelijk is het daar een beetje uit te houden en niet te koud haha.

liefs de familie tyink