1e werkdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

24 April 2008 | Canada, Calgary

Donderdag 24 april

Eindelijk was het dan zover, de dag van werken!

Rond half 10 zijn we met de bus richting de straat bedford gegaan, de dichtstbijzijnde bushalte ligt een eindje van Ronald’s huis af. Dus daar werden we dan ook opgehaald door Ronald.

We gingen eerst naar zijn huis en hij stelde voor dat we een aantal rondjes mochten rijden met een van zijn pick-ups. Altijd leuk om in z’n grote bak te knapp’n!! Het enige nadeel was dat er nog een laag sneeuw op het wegdek lag, maar dat mocht de pret niet drukken, sterke nog het werd er alleen maar mooier op! Het werd een dolle rit met hier en daar een uitglijder en gierende, slippende banden haha.. Na een beetje geoefend te hebben waren we al aardig gewend om erin te rijden, het werd dan ook tijd om te gaan werken.

We gingen met 2 pick-ups op pad. Wij reden achter Ronald aan, om zo een beetje aan het verkeer te wennen. Ze halen hier zowel links als rechts in!? Het adres was ergens buiten de stad, daar moesten we een soort van hondenren maken. Met dennenhouten balken werden de zijkanten mooi afgewerkt, op deze balken komt nog een hekwerk. Bij aankomst viel de grond wel erg tegen het was bikkel hard van de vorst! Wij moesten het zand dan ook met een bijl weghakken, tjah je moet hier toch wat om aan het werk te kunnen! De grond is hier wel wat slechter als in Nederland, een klein laagje zwart zand met daaronder dikke keien en daar weer onder een dikke kleilaag. Het was 4 uur en het klusje was geklaard! Het viel wel tegen met zulk weer! Brrrrrrr….

Thuis aangekomen bij Ronald moesten we nog twee buitenlampen in elkaar zetten die we waarschijnlijk morgen in beton moeten storten. Maar het ligt eraan wat het weer morgen doet, afwachten dus…

Dit was het einde van onze 1e echte werkdag!

Bye byeee!!

• 25 April 2008 - 14:11

Joeri:

hehe dat werd tijd!

• 25 April 2008 - 20:54

Anny:

hai bikkels
    nou waar hebben jullie dat honden hok voor gemaakt,voor een beer of een teckel
    en maar lekker scheuren in een pick-up
    jullie hebben het wel voor elkaar
    hebben jullie al een wasje gedraaid
    in het weekend even chatten
    nou ajuus groetjes anny
    slaap lekker canadeesjes

• 25 April 2008 - 21:20

Hans:

Hoi jongens.
    zo te lezen brengen jullie ook licht in canada !!
    de groetjes !!!!!