Week 9 & 10 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 9 & 10 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 9 & 10

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

01 Juli 2008 | Canada, Calgary

Hallo, hier dan weer een verslag van de afgelopen 2 weken, het is niet veel maar alles begint hier dan ook zo gewoon te worden.

Week 9

Maandag 16 juni
We zijn weer verder gegaan met project: Mount Royal/Brittania drive. Vandaag hebben we de ‘fundatie’ van de muurtjes gemaakt. Dit maken ze hier met een laagje roadcrush daarna even aantrillen. En daar heb je, je ondergrond van je muurtje. Vervolgens nog traptreden gemaakt van grote keien. Tussen de treden komen paadjes van natuursteen.
Nojah, foto zeggen meer dan duizend woorden, dus bekijk de foto’s maar.

Dinsdag 17 juni
Weer naar Brittania drive. Vandaag zijn we begonnen met de muurtjes te maken. Dit is zeer tijdrovend werk omdat het van natuursteen gemaakte wordt en dit materiaal heeft geen vaste maat dus een hoop puzzel en stapel werk. ’S middags zijn we naar het cafe gegaan om Nederland – Roemenië te kijken. Daarna nog even verder gegaan met het bouwen van de muurtjes

Woensdag 18 juni
Grasmaaidag

Donderdag 19 juni
Grasmaaidag

Vrijdag 20 juni
Naar Brittania drive en verder gegaan met de muurtjes.

Zaterdag 21 juni
Vanmorgen hebben we uitgeslapen. En vanmiddag zijn we naar het cafe gegaan om het Nederlands elftal te bewonderen. Maar helaas viel dat een beetje tegen. Wat een drama.
De rest van de dag weinig gedaan.

Zondag 22 juni
Vanmorgen uitgeslapen. Tegen de middag hebben we met Daniel en Feven en een vriend van hun gebruncht. De rest van de dag weer weinig uitgevoerd.

Week 10

Maandag 23 juni
Weer naar Britannia drive om daar verder te gaan met de muurtjes een heel gepuzzel. Die heb je zo niet in een uurtje af!! Maar hoe langer je bezig bent hoe meer handigheid je er in krijgt, dus het gaat steeds een stukje sneller.:p Ook is er een stukje straatwerk gelegd met natuursteen, daarin zitten een aantal traptreden.

Dinsdag 24 juni
Deze dag begon met een kleine regenbui, dus hebben we er een grasmaaidag van gemaakt.

Woensdag 25 juni
Naar britannia drive geweest en daar begonnen met de groentetuin en hier en daar wat grondwerk verricht. De groentetuin bestaat uit een opgehoogde houten bak, er zat dus heel wat timmerwerk in.

Donderdag 26 juni
Een standaard maaidag.

Vrijdag 27 juni
Nieuwtje: Gisteren is er een nieuwe collega aankomen waaien vanuit Holland, Paul 19 jaar.
Dus vanaf nu staan we met 4 man sterk.

We zijn eerst naar Ornamental geweest om daar wat woodlandmix te halen voor de petclinic.
Hier en daar moest het nog worden opgehoogd, daar waren we de hele morgen druk. Jorgen en Jeffrey zijn na de middag weer naar Britannia drive gegaan. We hebben eerst een frees opgehaald, deze hadden we nodig om de grond te fresen. Even een beetje egaal aangeharkt en de klus was geklaard. Je raad het al het was weer weekend en tevens ook de laatste vrijdag van de maand. Dus dat werd weer biertjes drinken en je buikje vol eten.:) Dit keer zaten we in een cafe genaamd Shillelaghs Pub. We hadden een prachtig uitzicht over de stad en het was gezellig. Het was 11 uur toen we thuis waren.

Zaterdag 28 juni
Samen met Paul hebben we Heritage park bezocht. In het park kun je zien hoe het er vroeger aan toe ging. Het neemt je terug in de tijd. Het leek ons best wel leuk maar het viel allemaal wel een beetje tegen. Dus er valt ook niet zoveel over te vertellen. We zijn hierna dan ook lekker op het terras gaan zitten onder het genot van een natje en een droogje. ’s Avonds zijn we nog samen met Paul naar The Roadhouse geweest.

Zondag 29 juni
Weer een echte zondag! Lekker lang blijven liggen en daarna lekker chillen!!:) We hebben dan ook niet veel gedaan, alleen de finale Duitsland – Spanje gekeken.

Foto's:

• 02 Juli 2008 - 07:38

Stef:

keearls!
    het lijkt wel of jullie steeds lammer worden joh.. ook toe aan vakantie? dat heb je daar al man!! Leiden jullie Paul wel goed op qua kroegen of is die beste man niet zo'n zoeperd als jullie?? tot over 2 weken jongens.. begint het pas echt weer :P

• 02 Juli 2008 - 21:42

Hansie Tijink:

Hoi jongens.
    het kan gauw omslaan minder schrijven, meer drinken.Maar het is allemaal duidelijk........gauw naar huis, ondanks de mooie bevlogen tijd.
    Hier worden acties ondernomen i.v.m. "het welkom".Nog een paar dagen.........dan is Canada time voorbij.
    da kuij hier wier an de tuffels........
    groetjes oal'n

• 03 Juli 2008 - 19:35

Anny:

het zit er aan te komen
    het einde is in zicht
    lekker nog genieten van de vrijen dagen
    en dan naar huis
    super toch