week 12 (Laatste dagen in Canada, Calgary) - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu week 12 (Laatste dagen in Canada, Calgary) - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

week 12 (Laatste dagen in Canada, Calgary)

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

09 Juli 2008 | Canada, Calgary

En dan nu ons allerlaatste verslag van ons grote Canada avontuur!

Maandag 7 juli

Vandaag hebben we eigenlijk helemaal niks bijzonders gedaan. Uitslapen, internetten en een filmpje gekeken.
Lekker chillen op onze billen!

Dinsdag 8 juli

Vandaag wouden we weer naar de Stampede. We zijn tegen 11 uur richting de Stampede Grounds gelopen.
Het was weer een drukte van jewelste op de ‘Greatest outdoor show on earth’. De kermis hadden we hier wel een keer gezien en om half 2 zou de rodeo beginnen in het Grandstand stadion. Dus snel een kaartje gehaald en naar binnen gegaan. De rodeo bestaat uit een aantal onderdelen namelijk: Bareback, Bullriding, Junior steer riding, Ladies barrel racing, Novice bareback, Novice saddle bronc, Saddle bronc, Steer wrestling, Tie down roping en Wild pony racing. Informatie over deze onderdelen staan op deze link http://cs.calgarystampede.com/events/rodeo/ je kunt dan op de plaatjes klikken voor een filmpje met uitleg. (uiteraard wel in het engels).
Al deze onderdelen waren geweldig om te zien. En tussen de onderdelen door krijg je ook nog allerlei optredens te zien. Al met al maken die Canadezen er 1 grote show van.
Tegen half 5 was de prijs uitreiking afgelopen. Iedereen liep het stadion uit en dat gaf ons nog mooi even de kans om in die mega tribune rond te kijken. Bovenin waren de skyboxen en de duurste zitplaatsen. Daar zijn we dus naar toe gegaan en niemand die naar ons kaartje vroeg. Dus eenmaal boven hebben we een paar foto’s gemaakt en maar weer naar beneden gelopen want er was niets bijzonders te doen hier. Daarna zijn we nog even naar het Saddledome gelopen om te kijken of daar wel wat bijzonders gaande was. Maar dit was echter niet het geval en zijn we maar weer naar ons huisje gegaan.
Daar hebben weer lekker rustig aan gedaan. Want we gaan vanavond nog even een afscheidsfeestje houden met onze kamergenote Feven. Dit was ook wel weer gezellig. Je kent dat wel een beetje bier drinken.

Woensdag 9 juli

De laatste volledige dag in Calgary is aangebroken. Vanmorgen nog even lekker uitgeslapen. Vanmiddag zijn we naar de Calgary Tower geweest. Want ja dat moet toch ook maar even gebeuren. Het is toch ook wat als je 3 maand ik Calgary bent geweest en niet eens het uitzicht over Calgary en omstreken hebt bewonderd. De Calgary tower is zeg maar een 191 meter hoge versie van de euromast. Eenmaal boven kon je alles mooi bekijken zo kon je zien waar we allemaal geweest waren namelijk; The Calgary Stampede, Pengrowth Saddledome, de 2 hostels, Cowboys en de Roadhouse, het olympisch park en natuurlijk de Rocky Mountains. Na een uurtje hadden we het wel bekeken en zijn we weer terug naar de aarde gegaan. Alweer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen.
De rest van de middag hebben we nog even een paar inkopen gedaan voor ons… én voor het thuisfront. Vanavond hebben we de koffers voor zover het kan ingepakt en later op de avond zullen we nog even feesten met Paul.

Dit was het dan ons laatste verslag vanuit Calgary en het eind van ons avontuur. Morgen gaat ons vliegtuig rond half 2 (Nederlandse tijd half 10)en landen vrijdag 11 juli 10.10 AM op Airport Schiphol We hopen dat we jullie goed op de hoogte hebben gehouden van wat we allemaal hebben meegemaakt. Verder; willen we jullie even bedanken dat jullie deze site hebben gevolgd en tot vrijdag!

Foto's:

• 17 Juli 2008 - 13:49

Merel:

Jippie :D

• 08 November 2011 - 19:11

Kitt K. M.:

he gaaf dat jullie de Galgary Stampede zijn gaan bezoeken!! Gave rodeo is dat toch?! Hopelijk heb je genoten van je Canada reis! Voor herhaling vatbaar? groetjes, Kitt