Week 7 & 8 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu Week 7 & 8 - Reisverslag uit Calgary, Canada van Jeffrey & Jorgen - WaarBenJij.nu

Week 7 & 8

Door: Jeffrey & Jorgen

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey & Jorgen

15 Juni 2008 | Canada, Calgary

Week 7

Maandag 2 juni
Na een zwaar weekend werd het weer tijd om “hard” aan het werk te gaan. We zijn eerst weer naar de dierenkliniek geweest, want daar moesten we nog een beetje grondwerk verrichten. Daar hebben we woodlandmix (Tuinaarde) verdeeld over de tuin. Na deze klus hebben we graszoden gelegd en wel bij de mensen waar we de hondenren hebben aangelegd.
Hier waren we de hele middag druk mee. Ronald is verder gegaan met de hondenren, want de bewoners hadden het hok toch liever een stukkie groter en tjah klant is koning he!:p

Dinsdag 3 juni
Vandaag moesten we een gazon aanleggen. Bij een Nederlandse vrouw, waar we al eerder de grindtegels hadden gelegd. Het gazon moest helemaal vernieuwd worden. We zijn eerst naar een machine verhuur bedrijf gereden om daar een frees te huren. Deze hadden we nodig om het hele gazon om te frezen. Wat in Nederland een stukkie kleiner is, is hier natuurlijk weer een STUK groter!:p Ondertussen hebben we nog een boete gekregen voor verkeerd (verboden te) parkeren, waar we later pas achter kwamen:p Toen het frezen geklaard was hebben we het geëgaliseerd. Natuurlijk is het niet een mooi vlak gazonnetje, nee hier heb je gazonnetjes met zoveel mogelijk heuvels erin!!:p Ronald had inmiddels graszoden gehaald en die hebben we er dan ook prachtig ingelegd! Ronald was dan ook dik tevreden! Het resultaat liegt er niet om!! Haha:lol:

Woensdag 4 juni
Dit was weer een standaard grasmaai dag! Dus lekker de hele dag met de grasmaaier heen en weer!:p

Donderdag 5 juni
Dit was ook weer een grasmaai dag! Maar wel een dag waar weer wat bijzonders is gebeurd!
Het was klokslag 11 uur en we hadden al een paar gazonnetjes gemaaid, dus het werd weer eens tijd voor een lekker bakje koffie! Want van koffie blijf je lekker scherp en alert:d Maar helaas kwam de koffie net iets te laat voor onze Jorgen. We waren onze auto al uitgestapt (natuurlijk met de deuren op slot) en we hadden ons bakje koffie al bijna in de handen. Toen er plots een noodkreet viel “Shit!!” Het zal toch niet?! Onze Jorgen voelde in zijn broekzakken maar hier zaten geen autosleutels in!? De autosleutels zaten nog mooi in het contact van de auto! Haha:lol: Dus wij weer Ronald bellen! Ronald kon er ook wel om lachen, want hij had het zelf ook wel eens meegemaakt:p Gelukkig was hij in de buurt en was hij binnen een kwartiertje bij ons met een reserve sleutel.

Vrijdag 6 juni
Maar weer eens naar de dierenkliniek, want daar was nog een plantenbak die met woodlandmix moest word gevuld. Het was een mooie tourdag. We zijn eerst naar Ornamental (bedrijf waar je grind, stenen en allerlei soorten grond kunt halen) gegaan om daar een lading veldkeien te halen. Deze komen onderin de plantenpak. Volgende vracht, weer naar Ornamental touren om een vracht woodlandmix te halen om de plantenbak mee te vullen. Dit was nog niet voldoende, dus er volgde weer een vracht woodlandmix. Uiteindelijk was de plantenbak net op tijd gevuld, want er kwam weer een thunderstorm aan! We waren dan ook lekker vroeg vrij:) Natuurlijk nog even een biertje gedronken bij Ronald thuis, om de werkweek goed af te sluiten!8) Weekend!!!!!:)

Zaterdag 7 juni
De planning was om naar Chinook centre Mall te gaan! Maar onze planning viel in duigen.
Onze auto wou niet starten!? De accu was leeg, want het lampje binnen in de auto had de hele nacht door gebrand?! Er was verder niemand thuis dus geen auto met startkabels. Maar wachten tot morgen…

Zondag 8 juni
Daniel heeft ons geholpen om de auto weer aan de praat te krijgen. Met succes de pick-up start weer. We konden dus eindelijk naar de Chinook Mall. Daar aangekomen hebben we eerst wat ontbeten en hebben we schoenen gekocht. Jorgen zomerschoenen en Jeffrey zaalvoetbalschoenen, nu kunnen we eindelijk een balletje trappen! Nog even een bakje koffie gedronken en we zijn weer richting huis gegaan. Dit was weer een heanig regenachtig weekendje!

Week 8

Maandag 9 juni

Weer een werkweek aangebroken. Vandaag zijn we met een nieuw project begonnen, een achtertuin in de wijk: Mount Royal. Dit is de rijkste wijk van Calgary, we waren bij dit huis al een paar keer eerder geweest omdat we hier wekelijks moeten grasmaaien, maar elke keer als we in deze buurt komen kijken we onze ogen uit, gigantische huizen met de daarbij behorende dure auto’s zo heeft de overbuurman een Ferrari, Corvette en een 1 of andere dikke amerikaanse SUV. Maar goed, vandaag moesten we de tuin leegruimen. We hebben het gazon afgeplagd en een aantal vierkante meter beton verwijderd. Verder weinig bijzonders, behalve dat we de gigantische wedstrijd Nederland – Italië gemist hebben. Balen! We kregen tijdens het werk steeds smsjes wanneer er een goal was gevallen. We dachten eerst dat ze ons wat wijs maakten, maar toen we het doorkregen dat het toch wel serieus was. Hebben we natuurlijk keihard gejuicht.
’s Avonds snel achter de laptop en naar youtube en alle voetbalsites af gesurft. Wat een wedstrijd.

Dinsdag 10 juni

Het regende vandaag de hele dag. En toch hebben we vanmorgen nog een paar uurtjes gewerkt. We zijn vandaag wederom met de fontein bezig geweest. Het water liep nog niet zoals het hoorde. Dus alle onderdelen weer van elkaar halen, en daar zagen we het probleem. Een knik in de slang. We hebben er een nieuwe stevige slang op aangesloten, alles weer op elkaar gezet. Gefikst! De eikel spoot het water eruit zoals het hoorde en wij waren zeik nat van de regen. Dus een bakje koffie gedronken bij de baas en gezeurd dat we niet weer een wedstrijd van oranje willen missen. Daarna snel naar huis en een lekkere warme douche nemen. Het was inmiddels alweer half 1 ‘s middags (Nederlandse tijd half 9 ‘s avonds) dus mooi op tijd voor de wedstrijd Griekenland – Zweden. Verder weinig uitgevoerd.

Woensdag 11 juni

We zijn vanmorgen om 10 uur begonnen vanwege de regen. Het was vandaag weer een grasmaaidagje. Dus dat betekende weer dat we met zijn tweeën door de stad mochten toeren en hier en daar even grasmaaien. Toen we weer bij Ronalds huis waren hebben we natuurlijk nog even gezeurd dat we vrijdagmiddag Nederland – Frankrijk wilden kijken in het cafe. ’s Avonds heeft Daniel (huisgenoot) voor ons gekookt, hij was een Chef kok bij een goed restaurant in Saskatoon een stad in Saskatchewan. Hij liet ons een vakblad zien met een column over hem. Best wel gaaf, zo’n chef in huis. Hij is nu bezig met menu’s samenstellen voor diverse restaurants en gaat het komende jaar een restaurant beginnen in Jasper city. Je kunt dus wel nagaan de we deze avond heerlijk hebben gegeten.

Donderdag 12 juni

Weer een grasmaaidagje. En gezeurd dat we morgenmiddag naar het cafe willen om Nederland – Frankrijk te kijken.

Vrijdag 13 juni

Vandaag was de dag om te kijken hoelang we door konden rijden als de benzine teller in het rode gebied staat.Helaas kwamen we niet ver waren nog niet eens halverwege Ronalds huis..., we stonden voor het stoplicht… hij sprong op groen, Jorgen liet de auto rijden… en toen was de benzine op! Snel de bocht om(we moesten eigenlijk rechtdoor) en we stonden 5 meter na de bocht stil. Ronald bellen dat we wéér zonder benzine zaten. En hij bracht ons even een sherrykannetje benzine. Als we gewoon rechtdoor hadden gereden, stonden we midden op het kruispunt..., veroorzaakten we een enorme file... en haalden we de radio. Helaas niet gebeurd, we stonden op een legale plek geparkeerd. Dus geen consequenties voor het verkeer. Nog even Ronalds reactie: ‘Hahaha, beter zonder benzine zitten dan, dat je ergens tegen aan knalt! Hahaha’.
Daarna nog even een paar gazonnetjes gemaaid, omdat we donderdag een paar uur later zijn begonnen, konden we dit niet in 2 dagen doen. Daarna moesten we naar het project in Mount Royal, want daar was Ronald aan het werk.
En ja hoor, het gezeur heeft zijn vruchten afgeworpen. Ronald kwam met het nieuws dat we naar het cafe gaan om een paar biertjes te nuttigen en een potje voetbal te kijken. We gingen naar een cafe waar ‘alle’ in Calgary wonende Nederlanders de wedstrijd gaan kijken. Het cafe was dan ook mooi oranje en het feest zat er al goed in. Nadat het eerste doelpunt was gevallen was Ronald om en zei hij enthousiast: Heej…? Dit is gaaf man! Wanneer moeten ze weer spelen?!! Wat een geweldige wedstrijd, na de wedstrijd nog een pilsje gedronken en naar Ronald zijn huis gegaan, grasmaaiers uitladen en nog een pilsje gedronken op zijn zon overgoten veranda. ’s Avonds een filmpje gekeken onder een genot van aantal biertjes van een Frans merk (Boris). Goh, wat smaakte dat goed!

Zaterdag 14 juni

Vanmorgen uitslapen en even achter het internet gezeten. ’s Middags zijn we naar een mall gelopen. Het was een mooi wandeltochtje van 7 km langs de Bow river. We gingen naar de mall met het doel om ons een Nederlands elftal shirt te halen. Maar we kwamen bij de kleinste en de meest suffe mall waar we ooit geweest waren. En ze hadden daar óók nog geen Nederlands elftal shirt. Dus zijn we maar naar downtown toe gelopen om daar in de mall een shirt te halen, bleek dat ze daar ook geen Nederlands elftal shirt hadden. Dan maar een bakkie koffie drinken in onze oude vertrouwde foodcourt. Waar we sinds, dat we de hostels uit zijn niet meer waren geweest. Wat oude koude herinneringen opgehaald, van toen we hier in het besneeuwde Calgary aankwamen. (goh, we zijn hier alweer 8 weken). Na het bakkie leut maar weer naar huis toe gelopen. Zonder Nederlands elftal shirt. Even uitgerust en hebben tijdens het uitrusten besloten om naar het park te gaan. Om daar is even donders tegen de voetbal aan te trappen. Hiernaar hadden we onze fysieke inspanning wel weer gehad en hebben weer onder het genot van een Borisje een film gekeken. (Hij smaakte nog steeds goed!)

Zondag 15 juni

Vanochtend wederom weer uitslapen en achter het internet gezeten. ’s Middags snel even naar een grote mall geweest, snel een Nederlands elftal shirt halen, even wat eten en op naar het Olympisch park! Eenmaal bij het Olympisch park aangekomen, de oranjeshirts aangetrokken. En nu maar de toerist uithangen. Het park is niets anders meer dan een gebouw met een hall of fame, een restaurant en grote steile heuvel. Met een skischans, bobsleebaan en een mountainbike crossbaan. Er waren hier dus vele jongeren die hier kwamen om te crossen. Maar er was nog wel één ding meer voor de doorsnee toerist, een kabelbaan van af de skischans! ‘Ervaar hoe een skischansspringer door de lucht zweeft’ Nou, dat leek ons wel wat. Dus hebben we ons hiervoor aangemeld en om 4 uur konden we er vanaf. We moesten hiervoor eerst nog even een uurtje wachten. We hebben in dit uurtje even wat rondgelopen en bij het restaurant even op het zonnige terras gezeten. Even kijken hoe die Crossfiets gekken van die berg af stuiteren. Kwart voor 4 moesten we bij naar het oefenkabelbaantje zijn om daar de instructies te volgen en een keer van de proefkabelbaan te gaan. Je moet voor de veiligheid tijdens het afremmen een andere houding nemen om verwondingen te voorkomen. Nou iedereen dat onder de knie heeft gaan we naar de Skischans toren. Deze staat boven op de heuvel en is van af de heuvel nog eens 100 meter hoog. Daarboven had je dus een geweldig uitzicht over de stad en de rockies.
Daar gaat ie dan! Vanaf de 500 meter lange kabelbaan met een snelheid van 120/140 km/u. Dit was natuurlijk superrr gaaf! Bij de landingsplek stonden we alsnog op een heuvel, dus daalden we weer verderaf met de een andere kabelbaan. Nu waren we weer terug bij de het oefenbaantje. En zat het erop. We zijn nog weer even met de auto naar boven gereden. Om even bij de bobsleebaan te kijken, wel leuk maar je kunt overal maar een klein stukje van de baan zien. Niet echt indrukwekkend dus.
Weer terug naar huis, hebben we geen huis sleutel! Even een kopje koffie gedronken op een terrasje in Kensington. Omdat het 2 oranje shirts wel opvallen trokken we veel bekijks en een Nederlander sprak ons ook nog aan en zei dat 3 jaar geleden op het zelfde bankje nog Nederlandse schaatsers zaten, die hier in Calgary aan het trainen waren. ‘Nou!, leuk joh’. Na een uurtje zijn we weer naar huis gelopen in de hoop dat er iemand thuis was. Nee, hoor. Dan Daniel maar even opbellen of hij ons erin kon laten. Nadat we een half uurtje vervelen kwam Daniel eraan en liet ons binnen. Even dit verslag typen voor de mensen thuis, tijdens het typen Schoot Jorgen op eens weer te binnen waar de huissleutel lag. In de auto! Ach ja, na zo'n prachtige dag, wat zeg ik? na zo'n prachtig week. Kan je toch wel iets vergeten?! Maar ja wat doe je nu in een half uurtje? Met een tennisballetje overgooien. Huh… Wat doet dat tonnetje nu? http://www.youtube.com/watch?v=3spYdk3xJtY

Foto's:

• 16 Juni 2008 - 07:44

Ma Weiss:

ha jongens, wat een week weer, weer sleutels in de auto,zonder benzine, en huissleutel kwijt, gaat goed met jullie he? en dan ook nog voetbal kijken, die ronald is wel een geschikte kearl en wat betreft dat bewegend tonnetje, jullie zijn echt gek!!! grtn. ma weiss

• 16 Juni 2008 - 14:34

Jorieke..:

Hej hoe kan dat nou een lopend tonnetje!!
    haha super Jongens
    Groetjessss

• 16 Juni 2008 - 17:57

Anny:

hee een tonnetje op pootjes gaaf hoor
    en een chefkok in huis dat is ook niet mis
    en nog een paar oranjefans in canada dat is gool groetjes

• 16 Juni 2008 - 19:25

Hans Tijink:

Hoi jongens in Canada in Oranje.De belevenissen waren weer indrukwekkend.Sommige had ik eerder gehoord, ha ha.Maar de "toer" schiet al mooi op.Het levenslied hoor je starks weer in je eigen taal.Net even na het oranje lied. Maar hier gekomen zal Jef spoedig zijn vakantielied ten gehore brullen.(viva italia)loat goan!!!!.
    de groet'n va'n aole.

• 16 Juni 2008 - 19:43

Ellen:

Jongens heb het ook geprobeerd met het tonnetje, shit zat er nog compost in:P gr. we houden jullie morgen weer op de hoogte w.b het Nederlands elftal:D

• 18 Juni 2008 - 11:37

Hidde:

heey wat een mooi kaartje toevallig komt die net op mijn verjaardag
    bedankt namens ons alle maal en als je er weer bent krijg je een pilsje of misschin wel 2

• 19 Juni 2008 - 14:28

Erik:

Hoi Jorgen en Jeffrey eindelijk ben ik eens een keertje op jullie site gaan kijken, dit met name naar aanleiding van je geweldige kaart Jorgen. ik dacht voor die tijd daar kijk ik wel even snel over heen, "my got" wat staat hier veel op. wat hebben jullie al een boel meegemaakt. Ik moet dit maar eens uitgebreid gaan lezen op een regenachtige zondag zonder voetbal. Veel plezier daar nog en vergeet zaterdag niet te kijken en bij winst mag je er een paar op mijn kosten drinken ik betaal je ze wel terug bij terug komst. Ik zou zeggen de groet'n van een harde werker bij Hoek

• 21 Juni 2008 - 18:06

Anny:

hai jongens
    mooi pot voetbal
    en hopen dat holland doorgaat
    dan kun wij nog blijven vlaggen geniet er van
    ole ole

• 22 Juni 2008 - 14:03

Stef:

Pff hahaha kiddo's! mooi leven daar ofniet!:D Alhoewel, wij mogen hier ook niet klagen... Nederlands elftal treurig ten onder!! helaas

• 27 Juni 2008 - 13:36

Petra:

HOI
    Wat een mooie verhalen worden er geschreven.
    Heel veel meegemaakt en genoten.
    Maar nu is het weer aftellen.
    Richting twente
    Groetjes en tot gauw